2011. október 9., vasárnap

Kis Balaton kör 35km - Lőrincz Endre beszámolója

Mai nap kivételesen én is rajthoz álltam, nem sok versenyre megyek el de van egy kettő amit erő felmérésből megcsinálok. A Kis-Balaton körbefutása is ezek közé tartozik, - ha már a nagyot nem tudom körbe futni :) . Reggel kicsit korán keltem mivel lányomat be kellet vinnem úszást oktatni 8 órára Keszthelyre. Ez magával hozta, hogy kicsit korán értem Zalakarosra. az idő napsütéses volt viszont a szél fújt egy keveset. Gondolkodtam mit vegyek fel végül a szél dzsekit magamon hagytam. A rajt a szokáshoz híven :) kicsit késet, de a hangulat jó volt így fel sem tűnt.

Mivel edzés futásnak terveztem felpakoltam magam rendesen csoki, iso gél még fél liter vizet is vettem magamhoz, pedig tudtam a frissitések jól elvannak osztva. A rajtnál hátul helyezkedtem el ne akadályozzam akik komoly versenyre készülnek. Angyalosi Dani barátommal indultam a távnak, de pár száz méter után elváltunk én kicsit erősebb tempót terveztem. Felkészültem, hogy a távot egymagamban futom így MP3 lejátszót is vittem magammal.

Nagyjából így is volt az elsők nagyon hamar elmentek, a lassabbak lemaradtak Karos végére már csak magam voltam (de legalább jó volt a társaságom). Mivel mindenem meg volt az első frissítőknél meg se álltam csak a táv fele után két frissítőnél vettem magamhoz vizet és szőlő cukrot.. Súlya volt amit cipeltem így igyekeztem azt csökkenteni, 2 dl vizet hagytam azért a végére biztonsági tartaléknak.

Nagyradán egy kék pólós srác tünt fel de nem tudtam az én távomon fut-e így nem igen erőlködtem, hogy utol érjem. Kellemes 4,50- 5.00 tempóban futottam a zene jó, igazán jól éreztem magam. Öltözékem volt kérdéses hol így hol úgy gondoltam. Szélcsendes helyeken melegem volt, viszont a szelesebb helyeken jó volt a dzseki. Gondoltam vmelyik frissítőnél leadom, de már bele izzadtam akkor meg fáznék, így maradt. Újszabari fordulónál a gáton rendesen fújt a szél, de nem igen zavart teljesen komfortosan éreztem magam, tempót is tartottam.

A gát után mikor a bicikliútra fordultunk ismét a távolban láttam a kék pólós srácot, egy pillanatra arra gondoltam utána eredek, de aztán maradtam a megszokott tempómnál. Balatonmogyoród előtti egyenesben viszont úgy éreztem közelebb kerültem hozzá. Elfutni nem akartam magam,de gondoltam megfogható ezért a tempón kicsit gyorsítottam. Kitűztem magamnak a célt Zalakomárig utol érem. Meg kell jegyeznem hátulról utolérni valakit jobb mint akit utolérnek.

Kényelmesen tudtam a sebességem szabályozni, hogy el ne fussam magam - párszor kísértett a gondolat, hogy neki eredjek :). Lassan de biztosan fogyott a távolság, majd Zalakomár táblánál terv szerint utolértem, illetve meg is előztem. Ezek után a cél az volt, hogy minél előbb ellépjek, ne keljen a végén erőlködnöm :) . Próbáltam tartani a 4.50 körüli sebességet, nagyon hátra felé nem néztem inkább a futásra koncentráltam. Az utolsó három-négy kilométernél hátra nézegettem, de senki nem volt a látóhatáron, így nyugodt tempóban futottam a cél felé.

Zalakomár után Karos felé fordulva nagyon erős szél nehezítette a haladást. Ez túl jól nem eset :) , de azért ezt is leküzdöttük. A végén még egy kis sprintre is futotta. Így a 35 km-et 2.50.14-el teljesítettem. Közérzetem végig jó volt, semmi problémám nem volt, talán a talpam bírta kevésbé az aszfaltot, futás után ez kicsit érzem, ha rá állok.

Beérkezés után, lepakoltam a magamra aggatott felszerelést :) és lazítás képen Dani barátom elé kocogtam, hogy buzdítsam a cél előtt. Így még 5 km-et sikerült a versenyen kívül hozzá tennem a mai teljesítményemhez.Jó futás volt, meglepően jól ment a futás ahhoz képest, hogy idén talán nem is futottam ilyen hosszú távot és az edzések se sűrűn követték egymást :) Az abszolút első Rudolf Tamás lett 2.32.28-as eredménnyel, én az időmmel a korosztály első helyét sikerült begyűjtenem.

Gratulálok mindenkinek aki ezen a hétvégén futott.Endre

Nincsenek megjegyzések: